Sabtu, 15 Oktober 2016

Kerap sakit perut Petanda awal kanser

1.    Sakit perut atau senak perut.
Salah satu tanda-tanda awal penyakit kanser kolon ialah berulangkali mendapat / mengalami sakit perut tanpa sebab.
2.    Perut kejang dan sakit perut berterusan.
Antara tanda awal kanser hati, mungkin juga leukimia kerana pada ketika ini, limpa sedang membesar, lalu menekan bawah perut disebelah kiri.
Sejujurnya, sakit perut bukan perkara yang boleh diambil ringan. Jika mengalami sakit perut dan ianya bukan berpunca dari tersalah makan atau masalah pencernaan, langkah terbaik adalah berjumpa doktor untuk melakukan pemeriksaan menyeluruh serta ‘ultrasound'
3.    Perut berasid atau rasa penuh walaupun makan hanya sedikit.
Tanda awal yang paling lazim untuk kanser perut adalah kesakitan di bahagian abdomen atas atau pertengahan perut. Rasa bagaikan perut dipenuhi gas dan kerap rasa pedih hulu hati.Biasanya berlaku selepas makan dan rasa kenyang walaupun hanya makan sedikit sahaja.
Sakit yang tidak diketahui puncanya atau sakit di sebelah bawah perut kanan boleh menjadi tanda awal kanser hati yang juga dikenali sebagai salah satu "pembunuh senyap." Perasaan kenyang selepas hidangan yang kecil adalah tanda biasa kanser hati juga.
 
4.    Kerap demam atau terkena jangkitan.
Ini boleh menjadi tanda-tanda leukemia, kanser sel darah yang bermula dari dalam sum-sum tulang. Leukemia menyebabkan sum-sum tulang menghasilkan sel darah putih yang tidak normal, yang mengerumuni sel darah putih yang sihat, mengurangkan daya tahan / keupayaan melawan jangkitan kuman. Doktor kadang-kadang mengesan leukemia di kalangan orang dewasa yang lebih tua hanya selepas pesakit telah beberapa kali mengadu demam, sakit, dan simptom seperti selesema dalam tempoh masa yang panjang.
5.    Muka Membengkak
Sesetengah pesakit dengan kanser paru-paru mengalami keadaan bengkak atau kemerahan di muka. Ini terjadi kerana sel tumor kecil menghalang saluran darah di dada, mencegah darah daripada mengalir dengan bebas daripada kepala dan muka.
6. Nodus limfa yang bengkak di kawasan-kawasan leher, ketiak, atau pangkal paha (ketulan).Pembesaran limfa di leher atau ketiak kadang-kadang ialah tanda tiroid, kanser otak atau kanser tekak. Bengkak yang tidak menyakitkan pada leher, ketiak, atau pangkal paha ialah juga tanda awal leukemia.
7.    Lebam Teruk atau pendarahan yang tidak berhenti.
Gejala tidak normal pada platelet dan sel darah merah, boleh menjadi tanda-tanda leukemia. Tanda-tandanya ialah gusi berdarah semasa menggosok gigi dan lebam di tempat-tempat seperti jari dan tangan. Ini kerana sel-sel leukimia mengerumuni sel-sel darah merah dan platelet lalu merosakkan keupayaan darah untuk membawa oksigen dan beku.
8.    Pendarahan rektum atau darah dalam najis.
Mula-mula saya ingatkan buasir adalah satu kenyataan yang paling biasa doktor dengar apabila mendiagnosis pesakit kanser kolorektal.
9.    Puting tetek yang bersisik atau dan mengeluarkan cairan.
Lelaki juga boleh mendapat kanser payudara, ya! Mereka mengalami satu keadaan yang dipanggil gynecomastia, ada ketulan benigna di kawasan puting. Kanser payudara biasanya dikesan sebagai ketulan, tetapi jika ia merebak ke dalam, ia juga boleh menyebabkan sakit dada.Tanda-tanda lain kanser payudara termasuk tompok-tompok merah, bersisik, atau kulit lekuk atau perubahan pada puting seperti membelok masuk atau kebocoran bendalir.
Kadangkala pedih ulu hati juga adalah petanda petanda mempunyai masalah yg sama. Jika anda mempunyai masalah ulu hati dan terasa seperti gastrik... AWAS!!! JANGAN AMBIL MUDAH... sila baca artikal ini
supplementque.blogspot.my/2016/10/awas-tanda-penyakit-serius-menyerupai_15.html?m=1
Jika anda mempunyai salah satu permasalahan di atas, cara terbaik untuk mengawal masalah kanser ialah dgn mengambil Supplement yg sesuai.
Awas!!! Jangan merawat kanser dgn mengunakan besi. Mengikut Armarhum Tuan Guru Dato' Dr Haron Din Darussyifa Jangan melakukan rawatan kanser ini dgn besi, kerana ia dapat mengaktifkan lagi kanser.Tak percaya???
Buktinya jarang pesakit kanser yg terkena kanser melakukan pembedahan terus... Malah rawatan pertama yang di gunakan doktor ialah dgn kimotherapy radiotherapy.
Rawatlah dgn Supplement Supplement Vitamin untuk menambah sel sel didalam badan anda.
Supplement yg terbaik untuk mengatasi masalah kanser ini ialah dgn mengamalkan Pemakanan Vivix dari Shaklee
(Untuk mendapatkan video testimoni di dalam dan luar negara. Sila Layari supplementque.blogspot.my/2016/10/awas-tanda-penyakit-serius-menyerupai_15.html?m=1 )

Dan Jika anda baru sahaja mempunyai masalah pembuangan atau untuk mengambil tindakan awal... sesuai mengambil Herblax untuk tujuan membersihkan usus serta kerak yang degil didalam usus.
Kesan yg akan anda dapati dari supplement ini ialah pada keesokkan hari anda pasti akan kerap ke tandas... ini adalah kerana proses mencuci usus berjalan dgn lancar
Untuk mendapatkan supplement dan mencuba supplement ini whatsapp di talian

Berjuang untuk hidup yang sihat;

En. Azmi
Pengedar Shaklee Meru, Klang

UNTUK MAKLUMAT LANJUT ATAU TEMPAHAN 

WHATSAPP 



atau anda boleh terus whatsapp saya dengan tekan DISINI


Pakar Kecantikan Dan Kesihatan Anda

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

1193722
petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, petanda awal kanser, 
kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, kanser shaklee, 

Tiada ulasan: